Monday, December 6

Hospital!

hari ni aku terpaksa pergi hospital.. nak buat cmne.. batuk aku dah 3 hari tak elok2 lagi.. kalau dapat H1N1 ke, mati a aku.. =.="

post kali ni aku nak share segala benda yg berlaku hari ni yg menyakitkan hati, mencuit hati n bla3..

cm biasa, aku bangun kul 7.30am (lewat ke? nak buat cmne.. selalunya fon ni bunyi, kali tak lak.. hehehe..).. pas mandi siap2 semua, aku terus pergi PPKK sebab nak pergi hospital.. dah siap isi semua borang, alamak! kad outing dengan kad matrix lak tertinggal.. so terpaksa a balik blok, amek semua tu.. mak aih.. kenapa kolej ni makin ganas? kunci pintu pagar gunua rantai besi siot! gila apa? ingat ni sekolah asrama ke? kalau MRSM ke, SBP ke, aku boleh terima lagi a.. ni kolej kediaman ke kandang harimau? =.="

dah amek semua barang2 tu (kad outing n kad matrix), aku, topek, afiq n chua pn tunggu a sampai van datang.. sebenarnya kad matrix tu takyah bawak pn takpe.. tapi oleh sebab I/C aku hilang kn, so terpaksa a bawak kad matrix kot2 a dia nak bukti aku punya num I/C.. huhuhu.. bila van dah sampai, kitorang pn naik a untuk pergi hospital.. tengah otw tu, kat depan blok iman, aku nampak napi tengah teropong budak.. apa a gila sangat ketua felo aku yg sorang ni.. dah buang tabiat ke? untuk apa dia bawak teropong tu? kot2 a dia nak bagi alasan dia rabun tu, aku boleh terima lagi a.. ni tak, dia pakai spek dah.. adeh..

sampai jek kat hospital, aku agak terkejut a.. mak aih.. unit pesakit luar dah macam klinik kat miri yg aku pernah pergi dulu.. aku ingatkan kuala klawang yg dok kat ceruk negeri sembilan tu yg paling ketinggalan zaman.. rupanya kuala nerang lagi teruk! =.="

okeh takpe a.. tak kesah a semua tu.. masa doktor panggil nak check, firstly dia tanya, "awak ada keturunan yg kena darah tinggi ka?" punya a terkejut aku.. pehal lak doktor ni tanya cmtu kn.. so dia cakap a tekanan darah aku 112/89.. aku ni tak reti sangat pasal benda2 medic ni.. tapi yg aku tau >80 dah kira tinggi a.. dia cakap dia nak check lagi sekali.. aku pn fine jela.. fuhh.. lega sikit sebab 2nd check 125/78.. tapi bagi aku kira tinggi gak a.. sebab dah nak mencecah 80.. =.="

lepas check, aku pergi amek ubat, makan kat cafe (thanks afiq sebab belanja aku! :D), then tunggu van sampai nak amek kitorang balik kolej.. nasib baik cepat, kalau tak, mati kebosanan a aku.. dah a tak bawak earphone.. so takleh a nak dengar lagu.. tension jek aku tengok topek dengar lagu.. >:(

lepas dah siap semua urusan kat PPKK, aku dah buntu.. nak lepak mana ni? aku dah a malas gila nak masuk kelas.. so ikut a topek pergi PSP.. ingat nak online kat sana, tapi komputer cm haram.. apa daaa.. =.="

so kitorang decided balik bilik jelaa.. cmne nak masuk? guna toyol a.. hahaha.. tapi apakan daya, tengah on the way balik asrama tu, mirul panggil aku sebab cikgu suruh masuk kelas.. alahai.. kantoi sudaa.. nak taknak terpaksa a aku balik kelas gak.. bodek2 cikgu sikit, then cikgu suruh pergi rehat kat sick bay.. dah sampai sick bay, aku cakap kat abang tu cikgu suruh aku rehat kat sick bay.. pastu dia minta surat lak.. ah sudah.. takya a kalau cmtu.. baik aku lepak surau jek lagi bagus.. hahaha.. so aku n topek lepak a surau sampai kul 1..

yg paling aku geram.. ada a plak mulut yg cibai sangat cakap aku takde rupa orang demam pn.. alamak.. bila masa lak aku cakap aku pergi hospital sebab demam? lu dah a salah shot, wa malas jek nak malukn lu.. pk leklok sebelum tuduh orang bro..

No comments:

Post a Comment